luni, 8 octombrie 2007

La cultivaţiune

În seara asta frumoasă de luni, câţiva dintre noi ne-am gândit că prinde bine oleacă de cultură şi am fost la teatru – Omul-pubelă a lui Vişniec.

Greşeală mare! A fost deplorabil. Penibil. Urât. Curat murdar! Bineînţeles, punerea în scena, nu şi scrierea lui Vişniec (ceva între Kafka şi E. Ionescu, original şi proteic). Actorii - care păreau oameni înzestraţi, în scurtele momente de teatru adevărat - s-au maimuţărit, au fost isterici, au fost ridicoli şi trezeau repulsie la aproape fiecare scenă. Scenariul a fost încărcat până la refuz cu obscenitate (s-or fi gândit că asta vrem noi să vedem?!) pe care nu o găseşti la Vişniec; acolo e doar un soi de visceralitate; cu glume proaste la care râdeau cei din clasele mici, fericiţi că nu le interzice nimeni să se uite şi să reacţioneze pozitiv la aşa ceva.

A fost un spectacol ieftin şi la propriu şi la figurat. Şi-au bătut joc de Vişniec şi şi-au bătut joc de noi. Şi cred că pentru prima oară, n-am simţit nevoia să aplaud la un spectacol, ci am vrut să ies cat mai repede, să scap de penibilul în care ne-au ancorat şi pe noi.

Voi ce credeţi?

6 comentarii:

SCriBu spunea...

Ce bine că n-am fost. :P

Andrada Constantiniuc spunea...

Uhm mie mi-a placut noul... cum s-o numi soiul ala de pardesiu pe care il purta Axi, imi placeau emotiile ultimei zile in care are 18 ani ale lui Mirey, mi-a placut ca am stat intre Raluca si Axi si m-am simtit ca pe vremurile bune, imi place ca. incredibil dar adevarat!!, am fost 10 oameni din clasa, dupa piesa, in No Limit la ceva cald pentru gaturile noastre toate racite. Acum trageti voi concluzia despre parerea mea despre piesa :D Imi pare rau ca Ancutz si bestia ei nu au venit si ei...

Oricum, a fost o seara frumoasa, ma bucur ca a fost, sper ca vor mai fi, macar acum, la inceputul sfarsitului. Cheers, my dears.

Anonim spunea...

noua nu ne-a zis nimeni nimic...noi am fost la mc..
Cat despre piesa...atata timp cat nu am bani sa ma duc sa vad o piesa buna la TNB, ma multumesc si cu atat, nu a fost chiar atat de ingrozitor, parerea mea, dar na..eu nu-s asa cultivata ca altii.

Raluca spunea...

Nu v-a zis nimeni nimic pentru că nu v-am mai găsit dupa piesă. Nu eraţi pe nicaieri...că ne-am uitat după voi :D

Radu spunea...

n-ai inteles nimic. annk. din nou. ai "fa..."

Andrada Constantiniuc spunea...

Raduuuu :-w